حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





‌قانون راجع به مجازات حمل چاقو و انواع سلاح سرد و اخلال در نظم و امنيت و آسايش عمومي
‌ماده 1 - هر كس به وسيله چاقو يا هر نوع اسلحه سرد ديگر تظاهر يا قدرت‌نمايي كند و يا آن را وسيله مزاحمت اشخاص و يا اخاذي و يا بدان‌وسيله تهديد و يا با كسي گلاويز شود به سه ماه تا يك سال حبس تأديبي و يا به اقامت اجباري از شش ماه تا يك سال در محلي غير از محل اقامت خود‌محكوم خواهد شد.
‌ماده 2 - هر كس به وسيله هياهو و جنجال و يا حركات بر خلاف عادت و متعارف و يا تعرض به اشخاص نظم و آرامش و آسايش عمومي را مختل‌نمايد و يا مرتكب اعمال و رفتاري شود كه ايجاد هراس و تشويش در افكار عمومي نمايد و يا مردم را از كسب و كار باز دارد و يا آزادي و آسايش‌عمومي را مختل سازد به حبس تأديبي از ده ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.
‌ماده 3 - هر كس در اماكن عمومي و يا معابر عمومي معترض و يا مزاحم زني بشود و يا با الفاظ و يا حركات مخالف شئون و حيثيت به او توهين‌نمايد به حبس تأديبي از دو ماه تا هشت ماه محكوم خواهد شد.
‌ماده 4 - هر گاه جرايم مذكور در مواد فوق در نتيجه توطئه قبلي و دسته‌جمعي واقع شود و هر يك از مرتكبين به حداكثر مجازات مقرر محكوم‌خواهد شد.
‌ماده 5 - به كليه جرايم مذكور در مواد فوق دادگاهها خارج از نوبت رسيدگي خواهند كرد در نقاطي كه حكومت نظامي اعلام شده دادگاههاي نظامي‌صلاحيت رسيدگي به اين جرايم را به استثناء مورد ماده 3 خواهند داشت در اين صورت محكوم‌عليه و دادستان مي‌توانند از حكم دادگاه بدوي تقاضاي‌تجديد نظر نمايند حكم دادگاه تجديد نظر قطعي و غير قابل فرجام است.
‌ماده 6 - در تمام موارد مذكور در اين قانون تعقيب و توقيف متهمين طبق قوانين جزايي به عمل خواهد آمد.
‌ماده 7 - وزارت دادگستري و وزارت جنگ مأمور اجراي اين قانون خواهند بود.
‌قانون فوق كه مشتمل بر هفت ماده است در جلسه سه‌شنبه بيست و هشتم خرداد ماه يك هزار و سيصد و سي و شش به تصويب مجلس شوراي ملي‌رسيد.
‌رييس مجلس شوراي ملي - رضا حكمت
‌قانون بالا در جلسه 1336.8.15 به تصويب مجلس سنا رسيده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, ] [ 19:59 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: